Vijesti - Počele korizmene tribine na Peščenici

 

Počele korizmene tribine na Peščenici

Počele korizmene tribine na Peščenici Autor: ika
Objavljeno: 27. 02. 2020 - 22:10

U dominikanskom samostanu bl. Augustina Kažotića u Zagrebu počele su korizmene tribine

U dominikanskom samostanu bl. Augustina Kažotića u Zagrebu počele su na Čistu srijedu, 26. veljače, korizmene tribine o temi „Obrazovanje – ljudsko dostojanstvo“. Na prvoj tribini o temi „Odgoj i obrazovanje u službi napretka i dobrobiti čovjeka“ govorila je dr. Jasminka Buljan Culej, koja je objavila šezdesetak znanstvenih i stručnih radova te je urednica nekoliko knjiga i suautorica je priručnika za nastavu prirodoslovne grupe predmeta.

Posljednjih tridesetak godina Buljan Culej volontira u različitim kršćanskim ustanovama a trenutačno je zaposlena u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije, istaknuo je predstavljajući gošću i uvodeći u temu fr. Josip.

Cjeloviti razvoj osobe temeljno je polazište izgradnje svakoga odgojno-obrazovnog sustava, neovisno o povijesnom vremenu i društvenim i gospodarskim prilikama i nezavisno o pedagoškom pristupu, istaknula je na početku predavanja Buljan Culej. Cjeloviti razvoj osobe podrazumijeva zadovoljavanje spoznajnih, emocionalnih, socijalizacijskih, psiho-motoričkih i drugih potreba mladih i djece, istaknula je. Pritom je upozorila da ipak zahtjevi društva i gospodarstva u pojedinim razdobljima uvjetuju stavljanje različitih naglaska na pojedina stajališta odgoja i obrazovanja, osobito u školskom sustavu.

Kao povijesnu činjenicu istaknula je da gotovo svaka nova reforma školstva zamjera pretjerani intelektualizam i formalizam znanja koji je prevladavao u nastavnom procesu prije uvođenja reforme. Tako se danas u reformi kurikula diljem Europe i anglosaksonskim dijelovima svijeta naglasak sve više stavlja na kompetencije, ishode ili rezultate učenja i postignuća svakog učenika, a od toga se pak najčešće ističu poduzetnost, prilagodljivost i inicijativnost. Tako se svođenjem obrazovanja na izobrazbu zbiva nagli, radikalni zaokret u poimanju svrhe obrazovanja te se izostavlja humanistička komponenta u odgoju i obrazovanju. Odgoj i obrazovanje doživjeli su povijesnu transformaciju od Humboldtova idealnoga obrazovanja kao posljednje svrhe čovjekova opstanka na zemlji, sve do obrazovanja kao potrošne robe – brzo dostupne i lako probavljive zbog potreba tržišta rada koje čovjeka pojedinca pretvara iz osobe u prilagodljivu i poslušnu radnu snagu; reducira se od osobe građanina na poslušnika i konzumenta. Škola je postala mjestom životne nužde. U uvjetima tzv. kulturne industrije obrazovanje postaje specijaliziranim poluobrazovanjem kao sadašnji pojavni oblik otuđenoga duha, istaknula je Buljan Culej.

Osvrnula se i na ulogu Katoličke Crkve u razvoju kulture, znanosti i obrazovanja kroz povijest, kao i zadaću kršćanskih roditelja. Dok s jedne strane Crkva kroz svoje odgojno-obrazovno djelovanje ostvaruje svoje evanđeosko poslanje služenja čovjeku, s druge strane njezine odgojno-obrazovne ustanove stupaju u službu evanđelja i postaju mjesto i sredstvo evangelizacije.

Katoličke škole na osobit način pružaju odgoj djeci i mladima, i ne samo katolicima nego i drugih vjera i svjetonazora, u kojem se ističu kršćanske i općeljudske vrijednosti. U tom smislu otvarajući se zahtjevima novoga vremena katoličke škole odgajaju djecu i mlade da uspješno promiču dobro ljudske zajednice te ih u isto vrijeme pripravljaju za službu širenje Božjega kraljevstva, da živeći uzornim apostolskim životom postanu kao spasonosni kvasac ljudskoga društva, rekla je između ostaloga Buljan Culej.

Jedan od načina sudjelovanja vjernika u životu Crkve je zauzimanje za katoličke škole, pomažući koliko mogu da se one osnivaju i uzdržavaju budući da su od velike važnosti za ljudsku i kršćansku formaciju, zaključila je predavačica. Istaknula je da je način toga zauzimanja i dolazak na ovu tribinu. Uslijedila je rasprava o pitanjima koje je otvorila Buljan Culej. 

Niz tribina nastavlja se 4. ožujka kada će o temi „Uloga obrazovanja i njegovo promicanje u visokom studijskom obrazovanju“ govoriti dr. Katarina Dadić. O Bibliji kao književnom štivu govorit će 11. ožujka dr. Sanda Lucija Udier; „Čemu obrazovanje’“ bit će 18. ožujka tema predavanja fr. Domagoja Augustina Polanščaka, OP; o važnosti obrazovanja kao temelju odgovornosti u medicinskoj etici“ 25. ožujka govorit će dr. prim. Rok Čivljak. Rektor Hrvatskoga katoličkog sveučilišta dr. Željko Tanjić 1. travnja održat će predavanje „Ljudsko dostojanstvo u svjetlu objave“, a ravnateljica OŠ F. K. Frankopana Jandranka Bjelica govorit će 8. travnja o obrazovanju i njegovoj pedagoškoj primjeni. Voditelj tribina srijedom u 19.30 sati je fr. Josip Dolić, OP.

 
 
Poveznice:
Povratak na sve vijesti
 

Najave događanja

 
Novicijatska škola

Predavanja ljetnog semestra traju od 2. ožujka do 27. svibnja 2021. godine.

Susret sestara s privremenim zavjetima

Susret sestara s privremenim zavjetima održat će se 4-6. lipnja 2021. godine (Granešina 7, Zagreb) na temu "Dar vjernosti - radost ustrajnosti" pod vodstvom p. Ivana Mandurića, SJ. Prijave do: 17. svibnja.

Hodočašće biskupa i redovničkih poglavar(ic)a

Ponedjeljak, 7. lipnja 2021. godine u 11.00 sati u Nacionalnom svetištu sv. Josipa u Karlovcu. Prijave do: 17. svibnja.

Izdavaštvo

Dar vjernosti
Dar vjernosti
Vijesti 4 (2020)
Vijesti 4 (2020)
Nedjelja Dobroga Pastira 2021.
Nedjelja Dobroga Pastira 2021.
Posvećeni život (2020)
Posvećeni život (2020)
Zlatni jubilej naše Konferencije
Zlatni jubilej naše Konferencije
“Njihovo je kraljevstvo nebesko” (radni listovi)
“Njihovo je kraljevstvo nebesko” (radni listovi)

Linkovi